Social Comedia

Op een kleine planeet, de derde van de zon, wonen apen. Aangeklede apen met glasvezelaansluiting en elektrische blikopeners, maar nog steeds apen. En sinds kort bedienen zij zich van “sociale media” waarmee ze het leven makkelijker denken te maken. Maar is dat ook zo? 

Lachen om social media met “social comedia”

Wij mensen zijn eigenlijk helemaal niet in de wieg gelegd om ons met zoveel techniek te omringen en de ontwikkelingen gaan dan ook veel te snel! Na met zevenmijlslaarzen door de menselijke geschiedenis heen te zijn gebanjerd, kijken we met “Social Comedia” naar wat de techniek – en de ICT in het bijzonder – ons heeft gebracht.

Social Comedia: Otto demonstreert zijn iPad met live video (foto Walter Sietinga)Met muziek, video en magie nemen Rob Janssen en Otto Wijnen uw publiek bij de hand en leiden u schaterend het moeras in. Privacy? Dat is zóóó vorige week! Wij geven u een schaamteloos inzicht in het privéleven van andere toehoorders. Of van uzelf? Geniet van de interactie, de muziek, de magie, de video’s en zie hoe de zoekresultaten in Google opeens anders zijn dan u gewend bent…

Een cabareske en interactieve multimedia voorstelling waarin iedereen zich kan herkennen.
 
“Een 9!” – Jan Jurriens, Lector Hogeschool van Arnhem en Nijmegen

Social Media event

Hoe gaat u om met social media in uw organisatie? Het beleid wordt vaak besproken tijdens een themadag. Om de discussie aan te zwengelen is Social Comedia de uitgelezen act. Neem contact op en laat uw eventdatum vrijblijvend in optie zetten. Social Comedia is zéér geschikt voor interne thema-dagen, voor businessclubs en voor congressen.

We zijn op inspirerende wijze wakker geschud!” – Marieke Smedema, ’t Jagthuis.

Veel gestelde vragen

  1. Zijn jullie social media experts? Nee! Gelukkig niet zeg! Wij vinden social media bijzonder interessant, maar pretenderen niet er alles van te weten. We kunnen er wél een erg leuk verhaal over vertellen.
  2. Hoe kan ik me aanmelden voor een show? We hebben geen open inschrijvingen. De shows worden geboekt door organisaties zoals ondernemersverenigingen en grotere bedrijven. Wilt u zien of deze show geschikt is voor uw event; neem contact op voor actuele speeldata.
  3. Hoe lang duurt de Social Media Show? De show duurt minimaal 15 minuten.
  4. Wat is het doel van de Social Media Show? Het doel van de Social Comedia is om de snelle ontwikkelingen op een lachwekkende manier tegen het licht te houden en de discussie over de inzet van social media op scherp te zetten.
  5. Wat kost het om deze show te boeken? € 1950 voor 15 minuten of € 2250 voor 35 minuten + 21% btw + de reiskosten á € 0,40/km. (tarief 2014).
  6. Voor welke doelgroep is het geschikt? Wij richten ons op ondernemersverenigingen, businessclubs en (grotere) organisaties.
  7. Hoe groot moet de groep zijn? De groepsgrootte is vanaf 40 tot maximaal 1000 personen.
  8. Wat hebben jullie nodig bij de uitvoering?
    • wij werken bij voorkeur met onze eigen theatertechnicus en beeld- en geluidsinstallatie.
    • internetaansluiting
  9. Hoe heet het nu; Social Media Show of Social Comedia? Er zijn meerdere Social Media Shows en deze heet “Social Comedia”.
  10. Hebben jullie goede referenties? Gelukkig wel zeg! ROC A12, Ministerie van Justitie, Océ Copiers, Brabantse Ontwikkelings Maatschappij, ABAB accountants, Hogeschool van Arnhem en Nijmegen en nog zo een rij. Neem even contact op, dan krijgt u actuele gegevens.
“Geweldige interactie met de klanten!” – Ronald Rompen, Océ

Rob Janssen

… wilde als kind graag Toon Hermans worden. Bleek lastig, want die was er al! Later kwam hij er achter dat het werk als spreker en dagvoorzitter veel gelijkenis met die jeugdwens vertoont: het gaat om mensen, hou het simpel, werk met respect en gebruik veel humor!

Rob krijgt vochtige ogen bij het zien van een stencilapparaat en een cassettebandje: toen was techniek nog beheersbaar. Nu worstelt hij met zijn computer en het hele internet en ziet tussen alle ‘vrienden’ en volgers het echte contact verloren gaan. Waar is het intermenselijke contact gebleven? In Social Comedia maakt hij zijn punt op ludieke manier méér dan duidelijk!

Rob Janssen is eigenaar van Spraakmaker.nl

Otto Wijnen

…heeft jarenlange ervaring op podia in binnen- en buitenland als acteur, presentator, entertainer en fakespeakerEn hij is gediplomeerd presentatiecoach.

In 1994 was hij al actief op internet, zijn eerste website had hij in 1997, hij was eigenaar van internetbedrijf Ottomatic Nieuwe Media tot 2005 en nu ook voorloper in social media: Otto heeft een bovenmatige interesse in technologische ontwikkelingen, vandaar zijn passie voor de Social Media Show “Social Comedia”! 

Otto Wijnen is eigenaar van One2all Presentatie.

Geweldig leuk! En dat terwijl ik helemaal niet van theater hou!” – Reactie uit het publiek

Social comedia heeft een eigen twitteraccount. Volg ons op @social_comedia.  Én we hebben een eigen facebookpagina: bezoek ons op Facebook. De foto is gemaakt door Walter Sietinga.

 “Nog niet eerder zó gelachen om social media”, “Absoluut herkenbare problematiek” – Reacties uit het publiek
Vrijblijvende offerte